Sinus rozmawia z Jah Bass’em.

Bez kategorii, Rozmowy

1. Dlaczego taka muzyka ( Deep Bass Music ) Czym cię zainteresowała ?

Zanim na przełomie 2006-07 roku na poważnie zajawiłem się dubstepem przeszedłem naprawdę długą drogę w poszukiwaniu gatunku dzięki któremu będę mógł wyrazić siebie, a przy okazji czuć się w nim dobrze i swobodnie. Do tego czasu wciąż intensywnie poszukiwałem kotwicząc przy różnych stylach dłużej bądź krócej. Przewinąłem przez swoje zwoje tony elektroniki począwszy od hip-hopu , dnb, glitchu, downtempo, minimalu, dub-techno poprzez genialne projekty Alva Noto czy Franka Bretschneidera dla stajni Raster Noton czy Richarda Chartiera dla Line. Jarałem się japońską sceną noisową i pociły mi się ręce podczas odsłuchiwania Biosphere , ale tak naprawdę dopiero kiedy natknąłem się na pierwsze produkcje dubstepowe zrozumiałem , że tego szukałem, że to jest to. Przestrzeń , głębia , tempo, transowość, świeżość , cała atmosfera tworzyło dla mnie coś kompletnie nowego , coś z czym nie miałem wcześniej do czynienia. Nie pamiętam dokładnie pierwszego wałka dubstepowego jakiego usłyszałem , ale na pewno produkcje z kultowej stajni DMZ i samego ojca stylu Loefah były kluczowe w całej zajawce. Takie wałki jak Disko Rekah, Mud czy Root były kwintesencją gatunku, które nieźle namieszały mi w bani. Nie mniejsze wrażenie zrobił na mnie album From The Shadows wyprodukowany przez Cyrusa dla labelu Tectonic, a wydany w 2009 album One of Us chłopaków z Kryptic Minds umocnił mnie w przekonaniu, że samo słuchanie mi nie wystarcza … i wówczas zaczęła dojrzewać we mnie decyzja o zajęciu się tym w innym wymiarze.

2. Jak długo kolekcjonujesz wałki ? W jakich sklepach się zaopatrujesz w towar ?

Woski kolekcjonuję mniej więcej od początku 2010 r. Nie będę pewnie oryginalny jak powiem , że zaopatruję się u Macka (mash-up.pl) . To jedyna i najlepsza opcja w naszym kraju przede wszystkim dzięki temu , że Mack doskonale zna rynek i kuma ocb. Alternatyw w PL brak. Po za granicą od czasu do czasu w chemical-records.co.uk i redeyerecords.co.uk. Bywa , że coś wyskubię z discogs.com i dnrvinyl.co.uk .
W niedalekiej przyszłości mam nadzieję, że uda mi się w końcu wyskoczyć na diggin do woskowej doliny na londyńskie Soho.

3. Od kiedy grasz ?

Gram mniej więcej od tego samego momentu od kiedy zbieram woski – początek 2010r. Wówczas to podjąłem się zakupu setupu i zainwestowałem w technicsy i mixer Soundcraft Urei 1601 nie mając zielonego pojęcia czym i jak się to je. Katowałem, kombinowałem , aż w końcu zaczęło coś z tego wychodzić . Wiesz to było na zasadzie, że coś ci przeskakiwało w głowie i mówiłeś sobie … „aha , to o to chodzi?”. Miałem momenty zwątpienia, czasem myślałem, że już kumam , a potem znów pojawiały się wątpliwości, czy kiedyś to ogarnę i czy ma to sens … i w ogóle jak oni to robią? 😉 Ale determinacja i zajawka była silniejsza i po 8 miesiącach po pierwszym położeniu placka na deck wyszedłem z selekcją do ludzi.
Obecnie organizuję swój czwartkowy cykl PHAT THURSDAY angażując w nim krakowskich djs zorientowanych głównie na ambitną muzykę basową. Od listopada startuję z kolejnym cyklem PHAT SATURDAY , gdzie mam zamiar bookować djs i producentów z całej Polski i zagranicy. Miesiąc temu wstąpiłem w szeregi nieformalnej krakowskiej ekipy dubstepowej Nukru, co jest dla mnie niezwykle nobilitującym doświadczeniem.

4. Czy uważasz, że gramofony i mikser to instrument ? Można go porównać do np. perkusji ?

Zdecydowanie – tak! Wystarczy spojrzeć na dokonania takich turntablistów jak Q-Bert czy Kid Koala. Nie jest to jednak obszar na temat którego mógłbym szerzej się wypowiadać, a to ze względu na kompletnie inny charakter wykorzystania przeze mnie decków. Niemniej jednak chłopaki mają kosmos skilla i mogę słuchać ich i patrzeć na nich z rozkoszą godzinami 😉

5. Napisz coś o sobie i podaj wszelkie linki, które chciałbyś udostępnić.

Temat zasadniczo został już chyba wyczerpany 😉 Dzięki! Big up!

http://www.facebook.com/nukru

 

Jedna uwaga do wpisu “Sinus rozmawia z Jah Bass’em.

Skomentuj

